Monday, 16 November 2015

Post-modern Analysis on Moulin Rouge

The movie revolves on the story of a poet who falls for a beautiful courtesan whom a jealous duke covets in his stylish musical, with music drawn from familiar 20th century sources.

Christian, a young wannabe Bohemian poet living in 1899 Paris, defies his father by joining the colorfully diverse clique inhabiting the dark, fantastical underworld of Paris' now legendary Moulin Rouge. In this seedy but glamorous haven of sex, drugs and newly-discovered electricity, the poet-innocent finds himself plunged into a passionate but ultimately tragic love affair with Satine, the club's highest paid star and the city's most famous courtesan. Their romance is played out against the infamous club - a meeting place of high life and low, where slumming aristocrats and the fashionably rich mingled with workers, artists, Bohemians, actresses and courtesans.

Post-modernly, Moulin Pouge is of the music of 40’s. Also, the character does with postmodern events such as intersexuality, multiple narrative levels and the self-reflexivity of other people in the story and the story itself.

It’s all energetic and creative the way the entire movie develops. Any kind of emotions is given the most focus, so does the musical thing. The movie is way too expressive but very operatic and whelming.

No comments:

Post a Comment